ثبت کردن برند به صاحبان محصولات کمک می‌کند تا خدمات و محصولاتشان را از سایر محصولات متمایز کنند و با تعیین یک علامت و نام تجاری بتوانند خودشان را به مشتریانشان معرفی کنند.

برای مراحل ثبت برند باید از طریق اداره ثبت شرکت‌ها اقدام کرد و یک اظهارنامه ارائه کرد. برای پر کردن اظهارنامه می‌توانید به اداره ثبت علائم تجاری مراجعه کنید و درخواست بدهید. علاوه بر این می‌توانید از طریق سامانه اینترنتی ثبت علائم تجاری برای ثبت برند اقدام کنید.

هزینه ثبت برند با توجه به شرایط محصول یا خدمت شما و هدفی که دارید متفاوت است. اگر تاجری بخواهد از حروف لاتین استفاده کند باید حتما کارت بازرگانی داشته باشد که منجر به افزایش هزینه می‌شود. همچنین هزینه ثبت برند بر اساس تعداد اضافه طبقات بین‌المللی متفاوت است. علاوه بر این بر اساس اینکه مربوط به طبقه حقیقی یا حقوقی باشد متفاوت است. در نهایت یکی دیگر از هزینه‌های ثبت مربوط به هزینه ثبت اظهارنامه و چاپ دو آگهی در روزنامه رسمی است.

بنابراین شامل ثبت اظهارنامه، دستمزد وکیل، حق الثبت و روزنامه ها واریزی های قانونی.

 

دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی موسسه ثبت برند سفیرصلح

 

۰۹۱۲-۳۰۹۳۸۲۳

هزینه ثبت برند
هزینه ثبت برند

برای اطلاع از هزینه های دقیق تر ثبت برند با شماره زیر تماس حاصل نمایید.

هزینه ثبت برند برای اشخاص حقیقی و حقوقی

شرایط لازم برای اعتراض به ثبت برند

در زمان ثبت برند افراد می‌توانند قبل یا بعد ثبت به روند ثبت اعتراض کنند. اما برای اعتراض به روند ثبت باید شرایطی وجود داشته باشد:

  • شخصی که معترض است باید برند را متعلق به خودش بداند و برای آن دلایلی داشته باشد
  • برندی که در حال ثبت است مشابه یک برند دیگر در همان دسته محصول یا خدمت باشد و موجب ایجاد اشتباه برای مشتریان شود.
  • برای اعتراض نباید بیشتر از ۳۰ روز از ثبت برند و چاپ آگهی آن در روزنامه گذشته باشد.

هزینه ثبت برند برای اشخاص حقیقی

این هزینه بر حسب حقوقی یا حقیقی بودن شخص متقاضی ثبت متفاوت و مختلف است و در کنار تمام هزینه‌ها هزینه چاپ آگهی هم وجود دارد که با توجه به تعداد سطور و کلمات، ابعاد آگهی و سایر علامت و سیاه و سفید یا رنگی بودن آن متفاوت است. هزینه چاپ در روزنامه رسمی مبلغی بالاتر از ۱۰۰ هزار تومان است. اگر شخص متقاضی ثبت خارجی باشد باید از طریق اداره ثبت علائم اقدام کند و معادل ارزی هزینه‌های ثبت را طبق نرخ رسمی پرداخت کند.

برای تمدید برند باید هزینه‌ای پرداخت شود که دقیقا مشابه هزینه ثبت برند جدید است. تنها تفاوت آن در این است که برای تمدید نیازی به آگهی روزنامه نیست و درنتیجه از این نظر یک هزینه از هزینه‌ها کسر می‌شود.

برای تمدید برند همان عنوان و برندی که ثبت می‌کنید را می‌توانید ۱۰ سال بعد پس از اتمام اعتبار آن مجددا تمدید کنید. به عبارت دیگر پس از اینکه ۹ سال به طور کامل از ثبت برند گذشت مجددا سیستم اداره ثبت برای شما باز می‌شود تا بتوانید برند خود را تمدید کنید. گاهی ممکن است شما دچار نقص مدارک باشید. برای مثال گواهی ۱۰ سال قبل را نداشته باشید و یا مدیر عامل تغییر کرده باشد. در چنین شرایطی شما مهلت دارید که قبل از اتمام اعتبار ۱۰ ساله برای جمع‌آوری مدارک مورد نیاز اقدام کنید.

درصورتیکه به موقع برای تمدید اقدام نکنید مشمول جریمه دیرکرد خواهید شد و در نتیجه هزینه تمدید برند شما افزایش می‌یابد.

هزینه ثبت برند برای اشخاص حقیقی

مواردهزینه (تومان)
هزینه تنظیم اسناد و ایجاد حساب کاربری۳۱۰/۰۰۰
هزینه ورود اطلاعات در سامانه۳۸۰/۰۰۰
هزینه ثبت اظهارنامه به ازای هرطبقه۸۰۰/۰۰۰
حق‌الثبت به ازای یک طبقه۳۰۰/۰۰۰
هزینه امضای دفاتر و مراجعه به اداره پست۴۹۰/۰۰۰
هزینه روزنامه رسمی آگهی اولمتغیر بستگی به تعداد طبقات از ۳۰۰/۰۰۰ تا ۲/۵۰۰/۰۰۰
هزینه روزنامه رسمی آگهی دوممتغیر بستگی به هزینه روزنامه رسمی اول دارد

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند اشخاص حقیقی

برای این کار باید کپی شناسنامه و کپی کارت ملی و جواز کسب یا پروانه بهره‌برداری را ارائه کنید. ثبت کردن برند در چند مرحله انجام می‌شود و زمان ثبت برند بسته به شرایط متفاوت است و معمولا بیشتر از سه ماه طول می‌کشد.

هزینه ثبت برند برای اشخاص حقوقی

اشخاص حقوقی برای ثبت برند باید مدارک زیر را ارائه کنند:

  • تصویر شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل
  • آخرین آگهی تغییرات
  • جواز کسب و یا پروانه بهره‌برداری
  • آگهی تاسیس

هزینه ثبت برند برای اشخاص حقوقی

مواردهزینه (تومان)
هزینه ورود اطلاعات در سامانه۱/۹۵۰/۰۰۰
هزینه ثبت اظهارنامه به ازای هر طبقه۶۵/۰۰۰
حق‌الثبت به ازای یک طبقه۶۰۰/۰۰۰
حق الوکاله۷۷۰/۰۰۰
هزینه روزنامه رسمیمتغیر بستگی به تعداد اقلام و طبقات دارد

هزینه ثبت برند بین المللی

اگر تصمیم دارید که برند خود را بین‌المللی کنید باید در ابتدا این برند را در ایران به ثبت برسانید و پس از آن برای ثبت برند بین‌المللی اقدام کنید

این کار بر اساس سیستم مادرید انجام می‌شود و وکلا می‌توانند این کار را برای شما انجام بدهند. البته لازم به ذکر است که ثبت بین ‌المللی علائم تجاری یک کار پرهزینه است و به دلیل تغییر در نرخ ارز و مشکلاتی مانند تحریم‌ها روند آن دشوار تر و پرهزینه‌تر نیز شده است. اما لازم است بدانید که اگر صاحب یک برند بزرگ هستید و در حوزه بین‌المللی فعالیت می‌کنید حتما باید این کار را انجام بدهید و ثبت برند بین‌المللی در این صورت برای شما ضروری است.

استعلام ثبت برند چه اهمیتی دارد؟

برند شما ممکن است به راحتی ثبت شود اما در برخی موارد این احتمال وجود دارد که شما یک نام یا علامت تکراری انتخاب کرده باشید که در اینصورت درخواست شما احتمالا رد می‌شود. برای اینکه از بروز مشکلات این چنینی جلوگیری کنید حتما از طریق آدرس http://rrk.ir استعلام بگیرید تا با مشاهده نام برندهای ثبت شده از تکراری نبودن برند خود مطلع شوید.

مشاوره حقوقی برای ثبت برند

برای تسهیل روند و جلوگیری از هزینه‌های اضافی خوب است که حتما از مشاوره با وکلا غافل نشوید. روند ثبت می‌تواند به یک پروسه طولانی و فرساینده تبدیل شود و موجب صرف مبالغ زیادی شود. اما با کمک یک وکیل خبره و باتجربه در این زمینه و دریافت راهنمایی و مشورت می‌توانید به راحتی برند خود را ثبت کنید و از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری کنید.

برای اطلاع از هزینه های دقیق تر  ثبت برند در تهران و شهرستان ها با شماره زیر تماس حاصل نمایید.

۴.۷/۵ - (۱۳ امتیاز)

سوالات متداول

هزینه ثبت برند شامل چه مواردی می‌شود؟

هزینه ثبت برند شامل اظهارنامه، دستمزد وکیل، حق الثبت و روزنامه ها، واریزی های قانونی.

هزینه ثبت برند برای اشخاص حقیقی چقدر است؟

هزینه تنظیم اسناد و ایجاد حساب کاربری، هزینه ورود اطلاعات در سامانه، هزینه ثبت اظهارنامه به ازای هرطبقه، حق‌الثبت به ازای یک طبقه، هزینه امضای دفاتر و مراجعه به اداره پست، هزینه روزنامه رسمی آگهی اول و دوم

هزینه ثبت برند برای اشخاص حقوقی چقدر است؟

هزینه ورود اطلاعات در سامانه، هزینه ثبت اظهارنامه به ازای هر طبقه، حق‌الثبت به ازای یک طبقه، حق الوکاله، هزینه روزنامه رسمی.

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر